El director general de Turespaña presideix el lliurament dels diplomes de qualitat SICTED

22/09/2010

A la seu de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona


El programa compta amb 11 destins de la província de Barcelona i 580 empreses

El director general de Turespaña, Antonio Bernabé, ha presidit, al costat de Francesc Vila, comissionat de Turisme de la Diputació de Barcelona; Carles Ruiz Novella, diputat delegat de Turisme i Maria Segarra, directora dels Serveis de Formació, Comerç i Turisme de la Cambra de Comerç de Barcelona, l'acte del lliurament de diplomes a les empreses i serveis turístics distingits en el SICTED (Sistema Integral de Qualitat Turística en Destí) celebrat a la Casa Llotja de Mar, la seu de la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona.

Aquesta jornada s'inclou en el marc del Conveni establert entre la Secretaria general de Turisme i Comerç Interior, la Federació espanyola de Municipis i Províncies, la Diputació de Barcelona i la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona i que té com a finalitat instaurar el Sistema Integral de Qualitat Turística en destí a la província de Barcelona.

El SICTED es basa en una concepció horitzontal de la qualitat, que engloba tant als serveis oferts pels components de l'oferta turística (hotels, restaurants, agències de viatges…) com a aquells uns altres que, sense ser-ho estrictament, contribueixen a la formació de l'experiència turística d'un destí per tal de millorar la qualitat turística en empreses i serveis turístics.

A l'acte s'han presentat els resultats obtinguts des de la posada en marxa del projecte l'any 2004 i s'ha fet lliurament de les acreditacions a les empreses certificades, tant a les noves com a què renoven la seva acreditació.

 

Fins a la data, a la província de Barcelona, hi ha 11 destins i 580 empreses treballant en el Sistema de Qualitat en Destins.

Durant la seva intervenció, el director general de Turespaña, Antonio Bernabé, ha felicitat a tots els destins i empreses acreditades, ressaltant l'excel•lent treball de totes les administracions implicades, atès que la província de Barcelona ha aconseguit acreditar el 17% de totes les empreses distingides a Espanya.

A més, ha animat a seguir apostant per la qualitat com un factor clau per a la competitivitat turística, avançant en la millora de la prestació del servei i l'atenció al visitant, en la innovació dels models de negoci i en el desenvolupament de productes especialitzats. Així mateix, ha volgut destacar que l'èxit dels destins i les empreses requerirà una visió integrada dels elements i recursos que conformen l'experiència turística, de la cooperació públic-privada i de l'aprofitament de les oportunitats que se'ns presenten davant l'evolució de les TIC. Finalment, ha volgut evidenciar que models de cogestió públic-privada com els que es desenvolupen a la província de Barcelona són un clar exemple de bones pràctiques per a una gestió competitiva de destins i empreses turístics.