Delegacions
- Delegacions
- Què és l'Administració General de l'Estat al Territori?
- Normativa
- Delegacions del Govern
- Delegació del Govern a la Comunitat Autònoma d’Andalusia
- Delegat del Govern
- Actualitat
- Información sobre la semana de la Administración Abierta
- Proyectos, Campañas e Información
- Servicios y Directorio
- Subdelegació del Govern a Sevilla
- Subdelegació del Govern a Almeria
- Subdelegació del Govern a Cadis
- Subdelegació del Govern a Còrdova
- Subdelegació del Govern a Huelva
- Subdelegació del Govern a Jaén
- Subdelegació del Govern a Màlaga
- Subdelegació del Govern a Granada
L'Aeroport de Girona – Costa Brava ha posat en servei l'ILS categoria II/III
28/10/2009
- Es tracta d'un sistema d'aterratge de precisió per instruments que permet millorar les operacions en condicions de baixa visibilitat
- S'ha adequat també el camp de vols a l'operació a CAT II/III
- Les actuacions realitzades han suposat una inversió de prop de 9,5 milions d'euros
L'Aeroport de Girona – Costa Brava disposa ja del nou sistema d'aterratge instrumental, ILS categoria II/III, que permet millorar les operacions d'aeronaus en condicions de baixa visibilitat. Els nous equips instal·lats faciliten l'aproximació i aterratge de precisió definint la trajectòria de davallada d'una aeronau amb condicions meteorològiques adverses, com ara boira o núvols baixos.
Gràcies a l'ILS de categoria II/III, la màxima categoria existent en els aeroports comercials, les aeronaus poden aterrar amb un abast visual en pista inferior a 200 metres i un sostre de núvols entre 0 i 30 metres.
La seva utilització exigeix un alt nivell de preparació i entrenament per part de la tripulació tècnica i tant l'instrumental de terra com el d'a bord es caracteritzen per la seva complexitat i requereixen un manteniment constant i altament qualificat. Així doncs, les companyies amb aeronaus i tripulació habilitada per a això, podran operar en condicions de visibilitat més reduïda.
L'entrada en servei de l'ILS ha obligat, a més de l'adequació dels sistemes d'ajuda a la navegació aèria, a l'adaptació del camp de vols a l'operació a CAT II/III. Així, s'ha disposat d'un nou sistema d'il·luminació d'aproximació, eix de pista i presa de contacte i s'ha millorat també la il·luminació de diversos carrers de rodatge. S'ha procedit també a un anivellament de franges (150 m. a cada costat de la pista) i de l'àrea de lectura del radioaltímetre i s'han realitzat millores del camí perimetral de servei i del sistema de drenatge del camp de vols. El pressupost total de les actuacions realitzades ha estat de 9.425.827 euros.
Fins a la implantació de l'ILS II/III, l'aeroport ha estat utilitzant l'ILS de categoria I, gràcies al qual les aeronaus poden prendre terra amb un abast visual en pista igual o més gran a 550 metres i amb una altura de decisió o sostre de núvols més grans o igual a 60 metres.