L'ICEX divulga entre empresaris catalans l'impacte de la digitalització en la internacionalització i la gestió de marca

10/04/2019



La subdelegada a Barcelona inaugura jornada ‘Marca 4.0: un nou horitzó’ i anima a les empreses a utilitzar els instruments de la Secretaria d'Estat de Comerç, l'ICEX i la xarxa d'oficines comercials de les ambaixades


La subdelegada del Govern a Barcelona, Montserrat García Llovera, ha inaugurat aquest dimecres la jornada divulgativa ‘Marca 4.0: un nou horitzó sobre l'impacte de la digitalització en la internacionalització i la gestió de la marca, celebrada a la seu de la Direcció territorial de Comerç-ICEX a Catalunya, a Via Laietana de Barcelona.

El principal objectiu de la jornada ha estat la difusió de l'estudi ‘Marca 4.0’, un informe que recull les conclusions obtingudes en vuit sessions de grups temàtics amb experts en tots els àmbits de la transformació digital i que s'ofereix com a guia perquè les empreses catalanes treguin el màxim aprofitament a la gestió de la marca dins de la seva estratègia d'internacionalització.

‘Marca 4.0’ és un informe que aprofundeix en els aprenentatges compartits per empreses i professionals sobre vuit àrees estratègiques que inclouen el desenvolupament de conceptes com: client, empleat, dada, compliance, i-commerce, tecnologia, internacionalització i marca.

La jornada ha estat organitzada per l'ICEX, juntament amb el Fòrum de Marques Canviades el nom Espanyoles, l'escola universitària ESIC i el seu Institut d'Economia Digital. A més de la presentació de l'estudi a càrrec d'Antonio Andreu, responsable de projectes corporatius de l'Institut de l'Economia Digital d'ESIC, s'ha celebrat una taula rodona en la qual coneguts experts en la matèria han compartit diversos casos d'èxit d'empreses com BORGES BRANDED FOODS, INYCOM, CUATRECASAS O CATENON. Ha moderat la taula la directora de màrqueting del Fòrum de Marques Canviades el nom, Tamara Pirojkova.

En la seva intervenció en la inauguració, la subdelegada Montserrat García Llovera ha reivindicat el paper de l'ICEX –organisme depenent del Ministeri d'Indústria Comercio i Turisme–, “com a instrument bàsic d'internacionalització de l'economia espanyola”. L'ICEX és l'agent facilitador sobre el qual pivota el suport del Govern d'Espanya al creixement de les exportacions espanyoles (i també els fluxos d'inversió). De forma més concreta, l'ICEX promociona les exportacions de major valor afegit.

García Llovera ha animat a les empreses catalanes presents al fet que utilitzin els instruments que posen a la seva disposició tant la Secretaria d'Estat de Comerç, com l'ICEX i la xarxa d'oficines comercials de les ambaixades d'Espanya per millorar el seu coneixement dels mercats internacionals. “Vengen a aquesta Direcció territorial i coneguin als seus experts funcionaris com a facilitadors dels seus projectes d'exportació i d'establiment en l'exterior”, ha conclòs.

Página web del ICEX