La Secretaria d’Estat de Turisme inverteix en promocionar Barcelona internacionalment com a destinació de negoci i compres

18/11/2008

  • Es destinaran 800.000 euros per a la realització d’accions de promoció a Alemanya, França, Itàlia, Regne Unit, Xina i Corea
  • La campanya es durà a terme la temporada tardor-hivern

El secretari d'Estat de Turisme, Joan Mesquida, ha subscrit avui a Barcelona un acord de col·laboració amb el president i el vicepresident de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart i Jordi William, respectivament, amb l'objectiu de realitzar de manera conjunta accions de promoció que afavoreixin el posicionament internacional de Barcelona.

La campanya, amb un pressupost global de 800.000 euros cofinançats al 50% per les dues parts signants, se centrarà en la promoció de Barcelona en dos aspectes concrets, el turisme de ciutat (‘citybreak') i el turisme de reunions, incentius i congressos en la temporada tardor-hivern.

Amb aquestes campanyes de reforç fora de la temporada estival, es pretén avançar en la desestacionalització en dos segments que estan experimentant increments significatius: un 5% de pujada en negocis i més d'un 20% en el segment de compres del començament d'any ençà.

Sota el lema Somriu! estàs a Barcelona, i a través de dos visuals –negocis i compres-, la campanya es difondrà fins a primers de desembre tant en mercats de proximitat: Alemanya, França, Itàlia i Regne Unit, com en països emergents: Xina i Corea. El públic objectiu d'aquesta acció promocional seran persones entre 35 i 55 anys i turistes de negocis.

La meitat de la inversió prevista, és a dir, 400.000 euros, es destinarà a mitjans en línia i l'altra meitat a diaris i revistes. Així mateix, es dedica el 62,5% del pressupost als mercats europeus i el 37,5% restant a la zona d'Àsia-Pacífic.

Quant als formats que recolliran aquesta campanya, a la Xina i Corea s'optarà per premsa diària i revistes. A Alemanya i Regne Unit només s'invertirà en mitjans en línia i, per la seva part, a Itàlia s'optarà pels dos mitjans, off i en línia.